مراحل آهار زنی در فرش ماشینی
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

آهار فرش،تکمیل فرش ماشینی،فرش جدید کاشان

فرش های ماشینی بعد از بافت توسط دستگاه های مخصوص به خود بلافاصله قابل استفاده نخواهند بود. و باید توسط مراحل آهار زنی این محصولات به تکمیل شده و روانه بازار گردد. فرش هایی که توسط دستگاه های فرش ماشینی بافته می شوند به صورت رول می باشند که در مجموعه های آهار زنی و تکمیل فرش که ممکن است به صورت مستقل بوده یا در داخل شرکت های بزرگ وجود داشته انجام گردد. در ادامه این مقاله با این مبحث به صورت تخصصی تری آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

آهار در فرش ماشینی

پس از اتمام بافت فرش در پشت آن نخ های اضافی وجود دارد که در مرحله بافت از داخل فرش به بیرون هدایت شده است. همچنین فرش های ماشینی دارای ریشه نبوده و باید توسط رفوگران، ریشه زنی صورت گیرد. در مرحله آهار نخ های مرده و ناهمواری های موجود در فرش ماشینی از بین رفته و ظاهر فرش آراسته می گردد. آهار باعث می شود تا فرش خام به یک فرش قابل استفاده برای خریداران تبدیل گردد.

مراحل آهار زنی شامل چه مواردی می باشد؟

این مراحل شامل 8 مورد می باشد. که در ادامه به معرفی تک تک آن ها خواهیم پرداخت.

  1. پشت پاک کنی فرش ماشینی
  2. تمیز کردن فرش
  3. رفوگری
  4. تراش
  5. آهار زنی فرش و خشک کردن آن
  6. بخار زنی و تراش مجدد
  7. تمیز کردن نهایی
  8. زیگزاگ، ریشه زنی

 

به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه های به روز بافت فرش ماشینی امروزه تا میزان قابل توجهی نخ های مرده فرش کاهش پیدا کرده و به همین منظور مرحله دوم یعنی تمیز کردن فرش در بعضی از مکاه های آهار زنی و تکمیل منسوخ شده است.

پشت پاک کنی فرش

همان گونه که از نام این مرحله پیداست به دلیل بافت پشت و روی فرش ماشینی با استفاده از ماشین های پشت پاک کنی نخ های مرده از روی فرش جمع گردیده و ظاهر فرش زیباتر نیز می شود. این دستگاه به صورتی می باشد که با استفاده از تیغه های خود نخ های اضافی بر روی فرش را جمع کرده و مانند جاروبرقی به داخل مخزن خود جذب می کند.

تمیز کزدن

در این مرحله مجددا دستگاهی وجود دارد تا نخ و پرزهای اضافه بر روی فرش را مانند مکنده ای قوی به داخل خود جذب کند. پس از جذب پرز های فرش، محل هایی که بافت روی آن صورت نگرفته یا عیب و ایرادی دارد به خوبی نمایش داده و قابل رفع می باشد.

رفوگری

در این مرحله افرادی که شغل آن ها رفوگری می باشد عیوب فرش را از بین برده و مجددا آن را ترمیم و قابل استفاده می کنند. از دیگر مواردی که توسط رفوگران رفع می گردد می توان به شکستگی فرش، ناهمواری خاب فرش و ... اشاره کرد.

تراش

در این مرحله ناهمواری موجود در سطح فرش از بین رفته و ارتفاع خاب فرش به صورت یک دست می شود. تراز کردن فرش بسیار مهم بوده و در زیبایی فرش بسیار تاثیر گذار می باشد.

فرش جدید کاشان،فرش پذیرایی،تکمیل فرش،اهارزنی فرش

فرش کاشان

برای خرید فرش کاشان لازم است تا ابتدا به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مراجعه بفرمایید. در قالی کاشان قیمت فرش ارزان می باشد و همچنین ارسال فرش به سراسر ایران به صورت رایگان خواهد بود.





:: برچسب‌ها: فرش کاشان،فرش ماشینی،فرش زیبا،فرش جدید،فرش ارزان،فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: